FeRicirea : o dilemA ?


"Era odata un om, care a ajuns la 30 de ani, avea tot ce isi dorea, o sotie frumoasa, inteligenta, realizata, avea doi copii minunati, avea destui bani cat sa nu-si mai faca vreodata griji: avea tot ce isi dorea,toate portile se deschideau pentru el, dar analizandu-se a realizat k nu era fericit, era foarte multumit dar nu avea fericirea.Ei omul nostru a decis sa caute un om fericit, si sa vada ce ii lipseste lui k sa fie fericit. A mers la cel mai bogat om din lume care i-a zis ca are prea multi bani, trebuie sa-si faca tot timpul griji pentru ei si nu poate fi fericit;s-a dus la cel mai mare savant din lume,nici acesta nu era fericit:pe cand descopera ceva nou era foarte multumit dar realiza ca inca mai era loc de imbunatatiri si ca niciodata nu ar fi reusit sa fie fericit....A tot mers omul nostru si nu a reusit sa gaseasca pe nimeni in toata lumea care sa-i poata spune ca este fericit pe de-a intregul ci doar multumit...Obosit de atata cautare si deja cu certitudinea ca fericirea e doar un vis, se reintorce spre casa, si poposeste la un motel dintr-un sat. Dimineatza pe cand se trezeste aude de afara un cantec voios, al unui barbat ce parea fericit.. Imediat iese sa-l vada si sa-l intrebe cum a reusit. Da cu ochii de barbatul ce canta atat de voios si vede ca de fapt e doar un muncitor, care coseste iarba din fata motelului, in bustul gol....si care totusi avea intiparita o expresie fericita si multumita pe fata de parca ceea ce facea ii aducea cea mai mare fericire din lume.Intrigat omul nostru se apropie si il intreaba sfios, care este motivul fericirii sale debordante...Barbatul ii raspunde: Cum sa nu fiu fericit, dragul meu? Uite azi am avut de lucru, sotia mea este bolnava acasa, dar acum voi putea sa-i cumpar medicamente, iar copii mei asteapta cu nerabdare intoarcerea mea, pentru ca in seara asta vor putea sa manance pe saturate...Deci am toate motivele sa fiu fericit!!!"


Oare de ce am impresia ca fericirea e motivul pentru care traim?...Oare de ce am impresia ca viata e doar o lupta continua pentru obtinerea unor momente de fericire? ... Poate k nu e doar o impresie...in fiecare zi luptam cu problemele,cu suferinta,cu neajunsurile pentru a obtine o clipa de fericire care se spulbera atunci cand alte probleme si rani pe suflet apar...si iar incepe lupta pentru pretioasa clipa de fericire...

Poate chiar am gasit definitia vietii...mai stii? ... o definitie pe care o voi completa pe parcurs ... in timp ce voi atinge alte clipe de fericire ... pe masura ce voi intra in miezul luptei si aproape de sfarsitul ei ...

1 Comment:

Ame Libre said...

se vede ca iti place ceea ce faci!!
sper sa continui sa scrii in acelasi mod..
bun venit in blogosfera si...
inca ceva
adevarul vietii? fericire? uneori toate astea par a fi simpla joaca de copii,insa noi suntem prea maturi,prea grabiti,prea adulti sa le vedem sensul...
toate sunt aici in ochii nostri,insa nu le vedem deoarece noi am preferat sa pastram nisipul